Sereno Fenn'a 4/9, 31-143, Kraków
509-241-459, 693-025-046
zwiedzaniekrakowa@gmail.com

Skarb Kazimierza Wielkiego

Klasyczny format poszukiwania skarbu w przestrzeni miejskiej. Gracze próbują odnaleźć zaginione klejnoty Kazimierza Wielkiego. W tym celu, korzystając z map i wskazówek, odwiedzają przeróżne osoby. Są wśród nich zarówno postacie historyczne jak i współczesne. Każda z nich jest jednak gotowa nagrodzić wysiłek graczy poszukiwanymi kosztownościami.

 
Przykładowe postacie do odwiedzenia to:

• Średniowieczny rycerz strzegący skarbu na polecenie swojego króla. Jest skłonny podzielić się nim z graczami, ale tylko pod warunkiem, że udowodnią swoją odwagę i sprawność, pokonując go w pojedynku. Walka toczy się na bezpieczne miecze przeznaczone do profesjonalnego treningu szermierczego toteż jest jednocześnie ekscytująca i bezbolesna.

 

• Reżyser filmowy zakochany w Krakowie i jego atmosferze. Jako kolekcjoner i miłośnik lokalnych legend posiada kilka klejnotów. Chętnie odda je w zamian za pomoc w swoim najnowszym projekcie. Gracze otrzymują od niego zestaw rekwizytów do wykorzystania i kwestii do wypowiedzenia, po czym mają kilka minut na przygotowanie, wyreżyserowanie oraz odegranie krótkiej scenki.

 

• Dama dworu cierpiąca z powodu straszliwej nudy i tęsknoty. Brak jej uczt i bali, do których przywykła toteż proponuje uczestnikom gry kilka błyskotek za udział w krótkiej lekcji tańca. Lokacja angażuje całą drużynę w faktyczny kurs prostego, historycznego tańca, a kończy się żywiołowym wykonaniem go.

 

Na grę składają się również pisemne zagadki związane z poszczególnymi ulicami i ciekawymi miejscami na terenie dzielnicy. Gracze otrzymują zawierający je pakiet na starcie i w miarę postępów udzielają odpowiedzi na pytania dotyczące odwiedzanych punktów. Po upłynięciu czasu gracze zbierają się w wyznaczonym punkcie. Następuje podliczenie zebranych klejnotów oraz punktów za rozwiązane zagadki. Grupa z najlepszym wynikiem zostaje ogłoszona zwycięzcami, a odzyskany skarb zostaje ‘przekazany do muzeum’.