Humorystyczna gra miejska odwołująca się do sentymentalnej wizji czasów PRL i przenosząca do epoki absurdu. Gracze zostają poinformowani przez instruktora kulturowo-oświatowego, że z powodu omyłki w alokacji środków gra nie może się odbyć. Brak na nią funduszy. Nie ma jednak powodów do paniki, jest sposób, by szybko zgromadzić potrzebną walutę.
Uczestnicy otrzymują od KO-wca namiary na miejsca, w których mniej lub bardziej legalnie będą mogli pozyskać gotówkę. Trasa prowadzi przez najbardziej rozpoznawalne zakątki Nowej Huty, lub też przez szczególnie kojarzące się z komunizmem zakątki Starego Miasta. Niezależnie od wybranego wariantu topograficznego wszystkie lokacje i zadania gry nawiązują do ikonicznych elementów PRL. Dlatego też graczom przyjdzie odwiedzić osoby takie jak:
- Milicjant nadużywający autorytetu władzy, aby przywłaszczyć sobie skonfiskowane kartki na mięso.
- Bufetowa usiłująca konkurować z luksusowymi towarami pobliskiego pewexu za pomocą rodzimych produktów.
- Wzorowy robotnik samotnie wznoszący gmach, który ogromem i myślą techniczną zawstydzi rozleniwionych i zepsutych architektów Zachodu.
- Rozgoryczony poeta oburzony sposobem, w jaki gorliwa cenzura potraktowała jego najnowszy utwór.
Za każde wykonane zadanie drużyny otrzymują wynagrodzenie wypłacane w oryginalnych banknotach sprzed denominacji. Następnie, podczas zakończenia zabawy, instruktor kulturowo-oświatowy zbiera od drużyn zgromadzone fundusze, po czym przeprowadza quiz stanowiący dodatkową, wspólną konkurencję dla wszystkich zespołów. O zwycięstwie decyduje suma zgromadzonych pieniędzy oraz wynik w końcowym quizie.